Таксі Стародавнього Риму

Багато винаходів, якими ми користуємося тепер повсякденно, беруть свій початок у глибокій давнині. Одним з таких є, таксі. Жодна країна в світі не зрівняється з Стародавньою Римською державою за кількістю і розмахом революційних ідей у сфері транспортування, адже саме тут в 312 році до нашої ери була побудована перша мощена дорога, довжина якої склала цілих 350 км. Вона з’єднувала два містаРим і Капую. Будівництво доріг складалося з кількох етапів. В основу укладали великі камені, потім на них насипали щебінь, а зверху перші два шари покривав пісок. Укладені за встановленим стандартом дороги, йшли приблизно на метр в глибину. Найбільші з них мали назви, про що свідчать високі кам’яні стовпи біля узбіччя, а на дорогах поблизу міст красувався кругляк з колією для колісниць. Дорожня мережа Стародавнього Риму мала протяжність близько ста тисяч кілометрів! Вона зв’язувала воєдино території, які тепер належать більш ніж трьох десятків сучасних держав. Завдяки своїй хитрій багатошаровій конструкції, дороги виявилися настільки міцними і довговічними, що лише до початку XIX століття європейцям вдалося створити гідну альтернативу. Через вузьких вуличок всередині міст Римської імперії основним засобом транспортування вантажів були піші робітники. Вони носили не тільки речі, але і людей, а також приводили в рух пристрої і механізми, які виконують різні функції. По широких дорогах між великими населеними пунктами їздили вози, запряжені в’ючними тваринами. Тут як раз і з’явилося вперше наше з вами вантажне таксі, оснащене своєрідним лічильником пройденої відстані. Винахід це приписується механіку на ім’я Марк Вітрувій. Свою повозку він обладнав коробкою з камінчиками і особливої шестірнею таким чином, що кожен раз, коли колесо робило оборот, шестірня рухалася на одну поділку, а при повному обороті її самої з шухлядки випадав один камінь. Так відзначалися кожні 200 метрів шляху. По приїзду на місце пасажир, знявши з воза багаж, оплачував проїзд у відповідності з кількістю випавшого в дорозі каміння.